Kwaliteitsvolle en propere halteaccommodaties zijn een belangrijke factor voor busreizigers. Daarom heeft de gemeente in het verleden al heel wat geïnvesteerd om bushokjes in Pepingen te vernieuwen. Vorig jaar beslisten wij nog om het schuilhuisje rechtover Café Terkammen in Bogaarden te vernieuwen.

Om het laatste van het oude type bushokje op het grondgebied te vernieuwen, voegde onze fractie een punt toe aan de gemeenteraad van 28 mei 2019.  Wij vragen de goedkeuring om het schuilhuisje aan de Lenniksesteenweg ter hoogte van het kruispunt met de Borrestraat en Brandwachtstraat, Halte Elingen Brandwacht te vervangen. Het oude moet vervangen worden door een modern model gelijkaardig aan het huidig. Het schuilhuisje wordt aangekocht via De Lijn, na tussenkomst van het Vlaams Gewest, voor een bedrag van 1.497,07 euro. In de voorgestelde wachtaccommodatie is er een zitbank met drie zitplaatsen, twee infokaders, haltebeugel en 2 haltenaambordjes met bestickering voorzien. Voor de LED-verlichting met bewegingsdetector wordt zonne-energie gebruikt. Aan de halte wordt er ook onmiddellijk een vuilnisbak geplaatst.

• Afvalbeleid
  • Verkeer & verkeersveiligheid