Aan deze verkiezingen nemen wij deel onder de naam CD&V - 1ste maal zonder Sp.a.

Samen met Yves Tuyschaever en Andre Cochez hebben wij 12 jaar geleden een kartel met Sp.a opgericht.
André Cochez gaf mee gestalte aan deze kartellijst en samen mochten wij Pepingen 6 jaren besturen. Ook in 2012 vormden CD&V en Sp.a samen een lijst, maar op zijn 70ste gaf André de fakkel door aan ons. Vandaar dat wij melden dat bij de verkiezingen van 14 oktober 2018 wij onder de naam CD&V zullen naar de kiezer gaan. Langs deze weg danken we Sp.a Pepingen voor de goede samenwerking van de voorbije jaren.

Bestuursperiode 2017-2018

Na de bestuurswissel in maart 2017 is CD&V-Pepingen er in geslaagd de politieke rust te herstellen en met burgemeester Luc Decrick en schepenen Peter Van Cutsem en Suzanne De Cort heel wat te realiseren. De belastingen werden verlaagd, het fietspad Pepingen-Bogaarden is in volle realisatie en het administratief gedeelte van het dossier “renovatie van de Zagerij” nadert zijn einde. Dit waren de dossiers waar wij op ingezet hebben en die ook uitgewerkt zijn.

Verkiezingen 14 oktober 2018

CD&V-Pepingen zal zich met een evenwichtige kandidatenlijst aanbieden aan de kiezer. Zowel geografisch als op gebied van leeftijd zijn wij in dit opzet geslaagd. Er zijn 4 kandidaten uit Pepingen, 3 uit Bellingen, 2 uit Beert, 2 uit Bogaarden, 2 uit Elingen en 2 uit Heikruis. Ook is er een goede mix van vaste waarden en nieuwkomers, van ervaring en nieuwe ideeën.
Wij gaan voor een stabiele lijst. Wij willen de keuzes die wij maakten voor het college in 2017 ook bestendigen in de samenstelling van de kandidatenlijst voor oktober.
CD&V staat voor oplossingen zoeken! CD&V staat voor “de weg vooruit” waar iedereen mee is.
De weg vooruit is kiezen voor een politiek die niet zoekt naar zondebokken, maar naar oplossingen; een politiek die de levenskwaliteit verbetert van iedereen, zonder onderscheid.  Een politiek die meer dan ooit lokaal begint.
Wij kiezen voor respect en luisterbereidheid en gaan voor rechtvaardige oplossingen.

Met deze ploeg willen wij in Pepingen het verschil blijven maken.

Kandidatenlijst voor de verkiezingen van 14 oktober 2018.

1. Luc Decrick
  2. Suzanne De Cort