Onze gemeente krijgt vanuit het Vlaams gewest een financieel duwtje in de rug voor riolering. Dit dubbele investeringspakket werd goedgekeurd door de Vlaamse regering op vraag van Vlaams minister van Omgeving, Natuur en Landbouw Koen Van den Heuvel (CD&V).

In het verleden drong het Pepingse CD&V-bestuur bij de hogere overheid aan op financiële ondersteuning van de Pepingse rioleringsprojecten. Dankzij de pas goedgekeurde investering kan de riolerings- en zuiveringsgraad in onze gemeente nu verder opgekrikt worden.

Aquafin zal in Pepingen in 2020 rioleringsprojecten uitvoeren in de Huttestraat en de Terheugenstraat voor respectievelijk 934.540 euro en 289.975 euro. Daarnaast zal Vlaanderen de gemeentelijke rioleringsprojecten in de Hoesnaek en de Kamstraat en de afkoppeling van de Weverkeits voor 75% subsidiëren.

Dat we duurzaam moeten omspringen met water is algemeen geweten, maar met deze financiële injectie zetten we weer een stap vooruit.

Quote Vlaams minister Koen Van den Heuvel “Ik geloof sterk in de kracht van lokale besturen, maar het is noodzakelijk dat het Vlaams gewest hen ondersteunt in hun opdracht op het vlak van riolering. Daarom wordt in totaal in Vlaanderen voor meer dan een half miljard euro geïnvesteerd.”

Lees ook artikel: Kleine waterzuiveringsinstallaties in Pepingen

• Waterlopen,- beheersing & Riolering