Tijdens de gemeenteraad van dinsdag 29 januari 2019 deed onze fractie een voorstel om 300 euro vanuit de gemeente te doneren aan Oxfam Solidariteit voor de projecten in Jemen. Het voorstel werd unaniem aanvaard.

Dagelijks zien we op TV schrijnende beelden uit Jemen. Het armste land in het Midden-Oosten kent momenteel de grootste humanitaire crisis ter wereld. Sinds de oorlog in maart 2015 worden miljoenen kinderen en volwassenen geconfronteerd met geweld, ziekte en ondervoeding.

Overleven kan enkel met hulp van liefdadigheidsorganisaties. Oxfam is, samen met andere NGO’s, aanwezig in heel Jemen en tracht, ondanks de chaos toegang te krijgen tot de meest getroffen gebieden. Naast het inzetten op drinkbaar water, medicijnen en voedsel, maakt Oxfam tevens middelen vrij voor het bouwen van sanitaire voorzieningen.

Elke euro is vandaag van levensbelang daarom stelden wij voor om vanuit de gemeente 300 euro te storten voor het project Jemen aan Oxfam Solidariteit.

Onze fractie stelde ook aan de andere fracties voor om het voorbeeld van onze partij te volgen.Wij storten een bijkomend bedrag van 150 euro aan Oxfam Solidariteit.

Foto bron www.oxfamsol.be