Sport Vlaanderen daagde begin 2018 alle Vlaamse steden en gemeenten uit om deel te nemen voor de ‘sportersbelevenmeer’-award. Zij die erin lukten vijf van de zeven uitdagingen tot een goed einde te brengen, mogen zich een jaar lang ‘sportersbelevenmeer’-gemeente noemen. Pepingen slaagde erin om de nodige uitdagingen te behalen!

Alle uitdagingen hadden als doel om de inwoners aan het sporten te krijgen door hen te laten ervaren dat je door sporten heel wat meer beleeft. Daarom startte de gemeente de Sportsnacks, de naschoolse sportactiviteiten opnieuw op. “De schatten van Vlieg” gezinswandelingen werden hoog gewardeerd binnen de initiatieven om gezinnen aan het sporten te krijgen.

Tijdens de provinciale award-uitreiking werd Pepingen gekroond tot ‘sporters beleven meer gemeente’ en daarbovenop werd ze genomineerd binnen de categorie sportiefste kleine gemeente van Vlaams-Brabant. Hier moest Pepingende het onderspit delven van Herne. Maar toch een ongelofelijke eer!

Deze eer komt niet alleen aan het gemeenebestuur toe maar is ook te danken aan al onze sportende inwoners, de sportdienst, verenigingen,... Daarom een dikke duim voor al dat sportieve in onze gemeente!