Ondanks dat de nieuwe burgemeester Eddy Timmermans in zijn nieuwjaarsboodschap aanstuurde op samenwerking over de partijgrenzen heen, heeft hij dadelijk laten merken in zijn nieuwe functie dat de CD&V-Sp.a oppositie op haar plaats moest gezet worden.

Op donderdag 3 januari 2013 om 9.00 uur kreeg het vorige schepencollege van de gemeentesecretaris van Pepingen een email met de melding dat het emailverkeer van de normale emailadressen (voornaam.naam@pepingen.be) onmiddellijk worden stopgezet. Ze zullen vervangen worden door “naam.raadslid@pepingen.be”.

Zonder enige persoonlijke toestemming, beslissing, enige overgangsmaatregel of zonder enig overleg over de partijen werd dit zomaar uitgevoerd. De nieuwe werkwijze gaat in tegen een geldende gemeenteraadsbeslissing van 14 april 2011 omtrent het “gebruik van e-mailadressen, GSM- en telefoonnummers van gemeenteraads- & collegeleden.”

In dit besluit werd duidelijk geopteerd naar een eenvormig emailadres (voornaam.naam@pepingen.be) zonder onderscheid te maken tussen college- en gemeenteraadsleden. Deze eenvoudige manier werd gebruikt voor eenduidige en algemene communicatie in de publicatie “wegwijs in Pepingen”, op de website en andere infokanalen. Deze samenstelling van mailadressen wordt eveneens gebruikt voor personeelsleden en diensten.

CD&V-Sp.a vinden het betreurenswaardig dat er op deze wijze gehandeld wordt.

Van een slechte start gesproken ...