Zwerfvuil is voor velen een bron van ergernis. Pepingen telt heel wat vrijwillige Mooimakers die meehelpen zwerfvuil te verzamelen en die zo Pepingen proper houden. Aan al die mensen een hartelijke DANKUWEL. Op plaatsen met veel doorgaand verkeer kunnen onze Pepingse Mooimakers zeker wat hulp gebruiken. Daarom trok CD&V Pepingen de laarsen en fluovestje aan, en ging in het kader van de Grote Lenteschoonmaakactie van Mooimakers, op zaterdag 23 maart in de voormiddag zwerfvuil opruimen. Wij vertrokken om aan Mong Blok en maakten vanaf daar de Ninoofsesteenweg richting Halle tot aan Termeeren proper. Twintig witte en tien blauwe zakken ruimden we bij mekaar. Tal van andere spullen lagen bij mekaar. Toch wat opmerkelijke zaken tegen gekomen zoals een zonnebril, grote bussen, kinderschoenen, GSM toestel, vrachtwagennummerplaat, ...  Met deze actie staken wij de handen uit mouw om samen te werken aan een propere gemeente.

Kijk hier naar alle foto's.

• Afvalbeleid
  • Leefmilieu & natuur